Особено в днешните двигатели, където PTC термисторите често са инсталирани в намотката, използвани за бърза оценка на текущата температура в двигателя, е много изгодно да се използват термисторни релета като TER-7 и т.н. Релетата след това контролират температурата на намотката чрез вграден PTC. Съпротивлението на такъв сензор извън двигателя в студено състояние е до 1,5 kΩ. Тъй като температурата се повишава, нейното съпротивление се увеличава рязко и когато границата от 3.3 kΩ е надвишена, контактът на изходното реле изключва (обикновено управляващият контактор) двигателя. Например TER-7 има мониторинг на повреда на сензора, който контролира прекъсването и изключването на сензора. Друга функция за сигурност е функцията MEMORY. Когато температурата е надвишена (и изходът е изключен), той оставя изхода в състояние на грешка, докато операторът се намеси. Разбира се, операторът има бутон за нулиране, когато възникне такова състояние.

Мониторингът на прегряване на намотките с помощта на термистори е една от много ефективните защити, но поради температурната зависимост има известни закъснения в оценката. Тази защита трябва да бъде допълнена, например, с монитори за повреда на фазата или евентуално наблюдение на прекъсванията на работния проводник. Ако се изисква мониторинг на понижено напрежение или фаза или асиметрия, желателно е да се инсталира устройство за мулти-мониторинг, например HRN-43, (сравнение на междуфазното напрежение) или неговият вариант HRN-43N (принцип, работещ за сравняване на отделни фази с работната фаза). проводник "N", където следователно наблюдава неговото прекъсване.

Друга интересна област са защитите, работещи за оценка на текущия фактор на мощността cos ϕ.
Мониторинг на разтоварване или, напротив, претоварване (двигатели, помпи и др.), Когато при прекомерно натоварване може да възникне състояние при подаване на енергия към устройството, но това не е достатъчно, например за работа на ротационни машини и намотката се натоварва прекомерно, над зададената граница, което може да доведе до спиране на машината или изгаряне на двигателя.

При помпите състоянието на промяна е обратното. Ако помпата работи на празен ход и не е достатъчно натоварена и охладена, тя може да бъде повредена поради прекомерната си скорост. Помпите, оборудвани с плаваща сонда, не трябва да се изключват в случай на задръстване, така че е добре да осигурите нейната работа с подобно устройство. За тази цел може да се използва мониторът за фактор на мощността COS-2.
Когато устройството е включено, то има т. нар. време за отстраняване на състояние на грешка (стартиране на двигателя), което се сигнализира от мигащ жълт светодиод. И ако товарът е изключен, този светодиод свети и двете релета се затварят отново. Ако е (Cos-φ-max) или (Cos-φ -min), той отваря подходящия изход за горното или долното ниво.

Така че наистина зависи от необходимата защита на конкретни машини. В зависимост от приложението можем да изберем и други устройства за наблюдение и изключване. Без инсталирането на защитни елементи съществува значителен риск.